7

جک دی-فاین معرفی شد، ورود خودروساز چینی به تولید سوپراسپرت‌ها


شرکت خودروسازی چینی جک نامی آشنا برای مشتریان ایرانی است. محصولات این شرکت از سال ها قبل توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه می شود. این شرکت چینی پیش از این با رونمایی از مدل مفهومی جک دی فاین، ورود خود به عرصه تولید سوپراسپرت را اعلام کرده است.

آنچه تاکنون در مورد جک دی فاین می دانیم

البته لازم به ذکر است که جک قبلا یک مدل مفهومی اسپرت را به نمایش گذاشته است اما به نظر می رسد جک دی فاین شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک خودروی انبوه داشته باشد. طراحی بیرونی جک دی فاین شباهت زیادی به سوپراسپرت های اروپایی دارد و حتی نمای جانبی آن را می توان مشابه لکسوس LFA دانست.

با این حال، طراحان جک خطوط منحصر به فردی را در ظاهر مدل D-Fine گنجانده اند تا متهم به کپی برداری نشوند. چراغ های اپتیکال معکوس L شکل در جلو و عقب به همراه درهای لولایی از ویژگی های طراحی متمایز این ابرخودروی چینی هستند. درهای عقب ردیف عقب خودرو نیز کوچکتر از درهای جلو هستند.

جک دی فاین

جک ادعا می کند که سیستم های نرم افزاری پیشرفته ای را در ابرخودرو خود پیاده سازی کرده است. این سیستم نرم افزاری سیگنال های ارسال شده توسط فرمان، سیستم آب و هوا، آینه ها، سیستم چندرسانه ای و رادارها را هماهنگ می کند تا بهترین عملکرد ممکن را به خودرو بدهد. جک دی فاین با دو موتور هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. این خودرو بسته به نوع موتور می تواند تک چرخ متحرک یا دو چرخ متحرک باشد.

یک مدل از Jack DE-FINE که در نمایشگاه خودرو پکن ارائه شده بود به چندین خودروی برقی با قدرت 626 اسب بخار مجهز شد. تعداد موتورهای الکتریکی نصب شده روی این مدل مفهومی هنوز مشخص نیست. جک دی فاین بر اساس این موتورها می تواند در عرض 3 ثانیه از 0 تا 100 شتاب بگیرد. ظرفیت باتری خودرو هنوز مشخص نیست، اما جک می گوید این خودرو از معماری 800 ولتی استفاده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا