17

مشاوره آزمون وکالت 1403 + 10 تجربه مهم قبولی ها


آزمون وکالت یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آزمون‌هایی است که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در آن شرکت می‌کنند. با دریافت مشاوره آزمون وکالت می‌توانید راه میانبری برای کسب موفقیت و نمره حدنصاب در این آزمون داشته باشید. مشاوران باتجربه ایران تحصیل می‌توانند با ارائه بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت، برنامه‌ریزی اصولی و معرفی منابع مهم، شما را در مسیر قبولی در آزمون یاری کنند.

در پروسه دریافت مشاوره آزمون وکالت، افراد مجرب و باسابقه به شما کمک خواهند کرد تا برنامه‌ریزی فشرده‌ای برای آزمون وکالت داشته باشید. همچنین خدماتی که مشاوران آزمون وکالت به داوطلبان ارائه خواهند داد شامل معرفی منابع، نمونه سوالات سال‌های گذشته و آزمون آزمایشی وکالت است تا افراد پیش از انجام آزمون، آمادگی لازم را کسب نمایند.

اهمیت دریافت مشاوره آزمون وکالت

متقاضیان شرکت در آزمون وکالت کتاب‌های آموزشی متنوعی برای مطالعه خریداری نموده‌اند. همچنین جزوه آزمون وکالت و نکته‌های تستی دروس در دسترس بیشتر داوطلبان قرار دارد؛ اما متاسفانه نحوه استفاده صحیح از منابع کمک درسی و کمک آموزشی موضوعی نیست که کلیه داوطلبان با آن آشنا باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام مطالعه دروس وجود دارد، این است که منابع موثق همیشه در اولویت باشند؛ اما مطالعه منابع نیز به برنامه‌ریزی نیاز دارد و اگر مطالعه منابع همراه با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی نباشد، در آخر کسانی که تعداد زیادی منابع مطالعه کرده‌اند با شکست در آزمون مواجه می‌شوند.

متقاضیان زیادی هستند که سال‌های متمادی آزمون می‌دهند؛ اما دقیقا با ضعف‌هایشان آشنا نیستند و دلیل عدم قبولی در آزمون را نمی‌دانند. اینجاست که لزوم وجود یک مشاور و راهنما برای آزمون وکالت و هدایت داوطلبان در مسیر صحیح، احساس خواهد شد. داوطلبان باید با کمک مشاوران خبره و مجرب، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون وکالت را کسب کنند تا نمره حد نصاب را به دست آورند.

از سوی دیگر آشنایی با روش مطالعه برای آزمون وکالت که از خدمات مشاوره آزمون وکالت به شمار می‌آید نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل در ادامه به خدماتی که می‌توانید در این مسیر از آن‌ها بهره‌مند شوید را معرفی خواهیم کرد. در صورت نیاز پیش از مشاوره می‌توانید پکیج آموزشی آزمون وکالت را تهیه نمایید.

اهمیت دریافت مشاوره آزمون وکالتاهمیت دریافت مشاوره آزمون وکالت

خدمات مشاوره آزمون وکالت

در رابطه با آزمون وکالت معمولا چند دسته خدمات به داوطلبان ارائه می‌شود. نوع اول خدمات، مربوط به انجام ثبت‌نام آزمون وکالت و همچنین ارائه راهنمایی در رابطه با شرایط ثبت‌نام و… است. متقاضیان در این شرایط انجام کارهای خود را به مشاوران می‌سپارند. همچنین مشاوران آزمون وکالت کمک می‌کنند تا داوطلبان با نحوه و میزان تأثیر سهمیه‌ها آشنا شوند.

برخی از داوطلبان نیز ممکن است به هنگام ثبت‌نام دچار مشکلاتی شوند که در این صورت نیاز به راهنمایی داشته باشند که مرکز مشاوره آکادمی ایران تحصیل این خدمات را ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خدمات مشاوره آزمون وکالت که یکی از آن‌ها، ارائه آزمون وکالت آنلاین است، اشاره خواهیم نمود.

برنامه‌ریزی رتبه‌های برتر ‌وکالت

یکی از نکات بسیار مهمی که داوطلبان باید برای قبولی در آزمون بدان دقت داشته باشند، این است که با برنامه پیش بروند و تلاش کنند که برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. رقابت در آزمون وکالت باتوجه به ظرفیت محدودی که ایجاد شده است، بسیار سخت بوده و همین مسائله می‌تواند در پذیرش داوطلبان تأثیر گذار باشد.

در رابطه با نحوه برنامه‌ریزی، آکادمی مشاوران ایران تحصیل اصولی مجزا از سایر آزمون‌های مجازی وکالت در سامانه‌های دیگر دارد؛ اما یکی از تفاوت‌های خدمات ما با سایر مشاوران دیگر این است که به هیچ هنوان برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و آماده‌ای به داوطلبان نخواهیم داد. بلکه باتوجه به شرایط و ویژگی‌های هر فرد برنامه‌ریزی منحصربه‌فرد آماده می‌کنیم.

در مجموعه ایران تحصیل این امکان را برای داوطلبان فراهم نموده‌ایم تا بتوانند برنامه‌ریزی رتبه‌های برتر ‌وکالت داشته باشند. فردی که در آزمون وکالت رتبه برتر را باتوجه به شرایط سنی آزمون وکالت کسب نموده است، می‌تواند در رابطه با دروس مهم و همچنین شرایط آن توضیحاتی به داوطلبان ارائه نماید. به عنوان مثال، شاید برخی از فارغ‌التحصیلان ما با مشکل کمبود زمان مواجه باشند که داشتن یک برنامه‌ریزی فشرده برای آزمون وکالت می‌تواند کمک کند تا حتی با وجود زمان کم، قبولی خود را تضمین نمایند.

قطعا این نوع برنامه‌ریزی نیز با توجه به اصول درست برنامه‌ریزی و همچنین شرایط هر فرد صورت می‌پذیرد. به طور کلی مشاوره آزمون وکالت چند نوع برنامه‌ریزی برای داوطلبان در نظر می‌گیرند. یکی از انواع برنامه‌ریزی شامل برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و دیگری به صورت هفته‌ای و روزانه است.

بنر کال تو اکشنبنر کال تو اکشن

معرفی منابع آزمون وکالت

برخی از داوطلبان اینگونه تصور می‌کنند که منابع آزمون وکالت همان کتاب‌های همیشگی است و شاید نیازی به سختگیری در این خصوص نیست. قطعا همه منابع می‌توانند به موفقیت شما کمک کنند؛ اما یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که آن هم کتاب مد نظر طراح سؤال است. این امکان وجود دارد که طراح سوال در کتاب‌های مشابه برخی از مباحث را پیدا کند. به طوری که شما نتوانید به سؤالات آزمون پاسخ دهید. در ادامه به منابع آیین دادرسی مدنی آزمون مرکز وکلا، حقوق تجارت، حقوق ثبت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، حقوق مدنی و فقه خواهیم پرداخت:

آیین دادرسی مدنی آزمون مرکز وکلا
۱ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال ۱۳۷۹ با اصلاحات بعدی
۲ قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال ۱۳۵۶ با اصلاحات بعدی
۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب سال ۱۳۹۴
۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲
۵ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱
۶ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال ۱۳۹۴
۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال ۱۳۹۷
آیین دادرسی کیفری آزمون مرکز وکلا
۱ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲
۲ آیین نامه اجرای احکام مصوب رییس قوه قضائیه سال ۱۳۹۸

 

حقوق تجارت آزمون مرکز وکلا
۱ قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱
۲ لایحه قانونی اصلاح موادی از قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷
۳ قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۷۰ با اصلاحات بعدی
۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مصوب سال ۱۳۸۷ با اصلاحات بعدی
۵ قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷
۶ قانون اداره تصفیه ورشکستگی مصوب سال ۱۳۱۸
حقوق جزای عمومی و اختصاصی
۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲
۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی (بخش تعزیرات)
۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال ۱۳۶۷
۴ قانون جرائم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸
۵ قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال ۱۳۸۶ با اصلاحات بعدی
۶ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب سال ۱۳۶۹ با اصلاحات بعدی
۷ قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن مصوب ۱۳۹۸

 

حقوق ثبت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه
۱ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۱۳۱۰ با اصلاحات بعدی
۲ قانون فروش املاک مشاع مصوب ۱۳۵۷
۳ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی مصوب ۱۳۹۰
۴ قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۲۲
۵ قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۷
۶ آیین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا مصوب رییس قوه قضائیه مصوب سال ۱۳۸۷
 

حقوق مدنی آزمون مرکز وکلا

۱ قانون مدنی مصوب سال ۱۳۰۷
۲ قانون امور حسبی مصوب سال ۱۳۱۹ با اصلاحات بعدی
۳ قانون مسئولیت مدنی مصوب سال ۱۳۳۹
۴ قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۵۶
۵ قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۷۶
۶ قانون تملک آپارتمان‌ها مصوب سال ۱۳۴۳ با اصلاحات بعدی
۷ قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹
۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵
(به جهت آشنایی با قوانین بیمه و بحث‌های مربوط به مسئولیت مدنی تصادفات رانندگی)

 

فقه (منبع تحریرالوسیله)
۱ کتاب الوکاله
۲ کتاب القضاء
۳ کتاب الشهادات
۴ کتاب الاقرار
۵ کتاب الایمان

برای آشنایی داوطلبان عزیز مشاوره آزمون وکالت این منابع را معرفی نموده است؛ اما  برخی از داوطلبان حتی با انجام برنامه‌ریزی و طی کردن راه‌های قبولی در آزمون وکالت باز هم این مسیر را طولانی و دور از ذهن تصور می‌کنند که ما برای رفع مشکل این دسته از داوطلبان تلاش کردیم تا  پکیج قبولی آزمون وکالت را گردآوری نماییم. به این ترتیب داوطلبان می‌توانند در کمترین زمان برای مطالعه، بهترین نتیجه را به دست آورند. خدمات مشاوره آزمون وکالتخدمات مشاوره آزمون وکالت

ارائه نمونه سؤالات آزمون‌های سال‌های گذشته

تست‌زنی در هر آزمونی یکی از نکات بسیار مهمی است که باید بدان توجه کرد. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از داوطلبان دارند این است که مطالعه بسیار خوبی دارند؛ اما از تست زنی غافل می‌شوند. بهترین منبعی که می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه طرح سؤالات آشنا شوید و همچینن بتوانید در رابطه با اینکه چگونه هریک از مطالب را مطالعه نمایید، کتاب‌های ی است که سوالات سال‌های گذشته را به صورت دقیق جمع‌آوری کرده است تا به نقد و تحلیل آن بپردازد.

یکی از نکات مهمی که مشاور آزمون وکالت به شما خواهند گفت، این است که در برخی از سال‌ها  طراحان سؤال برای تشخیص داوطلبانی که بر تمامی مطالب مسلط هستند، نحوه طرح سؤالات را اندکی تغییر می‌دهند. به عنوان مثال ممکن است برخی از مباحثی که در سال‌های گذشته شاید مهم به نظر نمی‌رسیده است، اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن بخش سوال طرح می‌شود.

ارائه انتخاب رشته و مرکز آموزشی وکالت

خدمات تخصصی و پشتیبانی مشاور آزمون وکالت ایران تحصیل، طیف وسیعی از خدمات را در بر گرفته است که به‌طور خاص برای کمک به داوطلبان در جهت آمادگی و موفقیت در آزمون وکالت طراحی شده است. از مهم‌ترین خدمات تخصصی و پشتیبانی مشاور آزمون وکالت شامل، روش مطالعه برای آزمون وکالت و مشاوره در زمینه انتخاب رشته و مرکز آموزشی است.

باتوجه به علایق، توانایی‌ها و شرایط شما مشاور در انتخاب رشته و مرکز آموزشی مناسب کمک کرده و راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد. اطلاعات جامع در مورد رشته‌های مختلف آزمون وکالت، بازار کار  هر رشته در ایران و خارج از کشور، مرکزهای آموزشی معتبر و غیره ارائه می‌دهد. کار مشاور این است به شما کمک کند تا با بررسی توانایی‌ها و عملکرد هر یک از دانشگاه‌های خوب کشور، بهترین گزینه را داشته باشید.

این امر فقط با ارائه اطلاعات مورد نیاز درباره بازار کار وکالت، امکان‌پذیر است. اطلاعات دقیق در مورد بازار کار وکلا در سطح کشور و منطقه در اختیار شما قرار داده می‌شود. همچنین مشاور باتوجه به رشته و مهارت‌های شما، فرصت‌های شغلی مناسب را پیشنهاد می‌دهد تا یکی را در آخر انتخاب کنید.

برگزاری آزمون‌های شبیه ساز وکالت

مشاوران آزمون وکالت با توجه به نیازها و شرایط هر یک از داوطلبان، به افراد در انتخاب استاد و مرکز مشاوره مناسب کمک کرده و بهترین‌ها را معرفی خواهند کرد. سپس درباره برگزاری آزمون‌های آزمایشی، توضیحاتی ارائه خواهند داد. چراکه آزمون‌های آزمایشی شبیه سازی شده آزمون وکالت گامی مهم برای تسلط بر آزمون اصلی است.

آزمون‌های شبیه سازی شده، به منظور آمادگی بیشتر داوطلبان ساخته شده تا به موفقیت دست پیدا کنند. همچنین سوالات این آزمون توسط متخصصان باتجربه و نیز باتوجه به آخرین تغییرات آزمون وکالت، طراحی شده است. مشاوران نتایج این آزمون‌ها را به طور کامل برای داوطلبان تحلیل کرده و راهکارهایی برای رفع نقاط ضعف آن‌ها ارائه می‌دهند.

برگزاری آزمون‌های شبیه ساز وکالتبرگزاری آزمون‌های شبیه ساز وکالت

روش مطالعه برای آزمون وکالت

هر درسی در آزمون وکالت روش مطالعه مجزایی را می‌طلبد که ما برای آشنایی داوطلبان به طور مختصر به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود. اولین نکته‌ای که پس از مصاحبه با رتبه‌های برتر وکالت به شما حتما خواهند گفت، این است که در برنامه‌ریزی خود از دروسی شروع به مطالعه نمایید که عملکرد ضعیف‌تری دارید و شاید هنوز خیلی بر آن مسلط نیستید.

توجه به ضرایب هریک از دروس از جمله نکات بسیار مهمی است که نوع مطالعه شما باید بر مبنای آن قرار داشته باشد؛ اما به طور کلی برای مطالعه هریک از دروس باید نکات مربوط به هر درس را رعایت نمایید. روش مطالعه برای آزمون وکالت در دروس تخصصی، به شرح زیر است:

این درس یکی از دروسی است که هم در آزمون مهم است و هم در صورت پذیرش، باید بسیار بر آن بسیار مسلط باشید. در واقع شاید بتوان گفت هرچقدر مطالعه شما در این درس بیشتر باشد، در آینده کاری شما تأثیر بیشتری خواهد داشت و در انتخاب شغل، به شما کمک خواهد نمود.

برای مطالعه درس فقه حفظ کردن را از ذهن خود دور کنید. این درس به هیچ عنوان حفظی نیست و تنها راه شما این است که باید تمام اصول آن را به خوبی یاد بگیرید. دقت کنید که اصل مباحث را متوجه بشوید و مثال‌ها را تنها برای یادآوری و یادگیری مبحث مورد نظر مطالع نمایید.

  • درس آیین دادرسی کیفری

در این درس خوشبختانه تمامی سوالات از متن قانون مطرح شده و به هیچ عنوان سوالات، خارج از کتاب مطرح نمی‌شوند تنها در یک مورد ممکن است این سؤالات خارج از کتاب باشند که آن شاید نوع سؤال مخالف با قانون باشد؛ بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از بین منابع آزمون وکالت معرفی شده بهترین آن‌ها را مطالعه نمایید. برای اطلاع از موارد مخالف این قوانین حتماً حتی پاورقی‌ها را به صورت دقیق مطالعه نمایید.

یکی از نکات مشاوره آزمون وکالت که توصیه مصاحبه با رتبه‌های برتر وکالت نیز است و بسیار بدان تاکید می‌نماید، این است که در نحوه مطالعه خود، حتما خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری را مدنظر قرار دهید. مرور این دروس با این کار راحت‌تر می‌شود و همچنین مطالعه شما عمیق‌تر خواهد شد.

روش مطالعه برای آزمون وکالتروش مطالعه برای آزمون وکالت

مشاوره قبولی در آزمون وکالت

همانگونه که اشاره شد دریافت مشاوره آزمون وکالت بسیار اهمیت دارد. شغل وکالت یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مشاغل در جامعه است و افرادی که در دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند با طی مراحل قانونی می‌توانند در آزمون وکالت نمره حد نصاب لازم را به دست آورند. آزمون وکالت مانند آزمون قضاوت یکی از پرچالش‌ترین آزمون‌های ورودی محسوب می‌شود و رقابت در آن به دلیل افزایش بسیار زیاد فارغ‌التحصیلان تنگاتنگ خواهد بود.

برگزاری آزمون وکالت برای دریافت پروانه وکالت یک روال عادی است. افرادی هستند که بدون نیاز به شرکت در آزمون می‌توانند پروانه پایه یک وکالت دریافت کنند اما در صورتی که سابقه کار قضایی یا حقوقی داشته باشند. برای شرکت در آزمون وکالت شما باید چه شرایطی داشته باشید و برای همه آزاد نیست؛ اما آن چه که مهم‌تر است کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز است. شما باید با انتخاب منابع مناسب و دریافت مشاوره آزمون وکالت، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید از عهده پاسخ به سؤالات برآیید.

در صورتی که هنوز هم در رابطه با راه‌های قبولی در آزمون وکالت سوالی دارید و یا نیاز به مشاوره داریدو یا در شرایط متفاوت‌تری قرار دارید، بهتر است ارتباط خود را با مشاوران در اینباره قطع کنید و تلاش خود را برای قبولی در آزمون به‌کار بگیرید. همچنین می‌توانید به صورت اختصاصی با یکی از مشاوران آزمون وکالت ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه نمایند.

کال تو اکشن تماسکال تو اکشن تماس

آخرین اخبار پیرامون آزمون وکالت 1403

جدیدترین مصوبات آزمون وکالت ۱۴۰۳ از سوی شورای اجرایی اسکودا

براساس اطلاعیه پایگاه خبری اختبار، شورای اجرایی اسکودا برای سال 1403 مصوبات جدیدی را اعلام کرده است. براساس این مصوبات هزینه اسم‌نویسی در آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ که در آبان ماه برگزار خواهد شد بیشتر از سال پیش خواهد بود. علاوه بر این کارآموزان می‌توانند در آزمون وکالت به طور مجدد شرکت کنند. در این اعلامیه آمده است که: شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت بلامانع خواهد بود، اما احتساب دوره کارآموزی تنها مخصوص کارآموزانی است که مشمول قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار هستند. از سوی دیگر در جلسه شورای اجرایی اسکودا به منابع آزمون وکالت اشاره شد که این منابع تغییر چشمگیری نسبت به منابع سال قبل ندارند.

روز دقیق آزمون وکالت توسط سازملن سنجش اعلام خواهد شد

ابراهیم کیانی، سخنگو و نائب رئیس، اعلام کرد که زمان دقیق برگزاری آزمون وکالت، توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. زمان برگزاری به احتمال زیاد در پاییز سال 1403 است. داوطلبانی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند، بایستی اطلاعیه‌های سازمان سنجش را دنبال کرده و در صورت اعلام قطعی، مراحل ثبت نام در سامانه را آغاز کنند.

 خلاصه مقاله مشاوره آزمون وکالت

شرکت در آزمون وکالت برای آن دسته از افرادی که مایل به دریافت پروانه وکالت هستند، بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین دریافت مشاوره آزمون وکالت یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید از طریق آن در این آزمون سرنوشت‌ساز به موفقیت برسید. مشاوره آزمون وکالت می‌تواند راه برنامه‌ریزی مناسب و مطالعه منابع درست را در اختیار شما قرار دهد.

متقاضیان آزمون وکالت که هربار در این آزمون رد می‌شوند، بایستی نقاط ضعف خود را از بین ببرند تا بتوانند نمره حد نصاب قبولی در آزمون را به دست آورند. روش مطالعه برای آزمون وکالت از اهمیت زیادی دارد که خیلی از افراد به آن بی‌توجه هستند. داشتن یک مشاور یا راهنما برای پاسخ به سوالات و در اختیار قرار دادن خدماتی همچون آزمون‌های آزمایشی وکالت در قبولی شما موثر است.

برای دانلود pdf مقاله مشاوره آزمون وکالت کلیک نمایید.

مشاوره آزمون وکالت چه اهمیتی در قبولی دارد؟

مشاوران خبره می‌توانند با ارائه برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی مسیر شما را برای موفقیت در این آزمون مهم هموار سازند.

برنامه‌ریزی رتبه‌های برتر ‌وکالت چگونه است؟

تمامی اصول برنامه‌ریزی فشرده برای آزمون وکالت شامل برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

خدمات مشاوره آزمون وکالت چیست؟

خدمات اصلی مشاوره آزمون وکالت، معرفی منابع درسی و کمک درسی، برنامه‌ریزی، انگیزه‌بخشی و…است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا